Alla inlägg under mars 2011

Av langtanefterbebis - 30 mars 2011 14:38

Ska snart iväg och jobba några timmar,är trött idag så jag känner inte för det=( Inatt har jag sovit dåligt,vaknade kl 03 och kunde inte somna om. När Alex kom hem kl 05 så somnade jag igen. Sen sov jag fram till kl 10. Det är jätte härligt väder ute idag så jag och Alex har tagit en promenad. Var hur skönt som helst. Maximus är i Bankeryd,så det blir inte att man går ut lika mkt när han inte är hemma. På lördag så kommer Madde=) Ska bli såå underbart kul att hon kommer. Saknar henne massa.


Fick ett jätte fint gravidhalsband av Alex häromdagen. Ett långt silverhalsband med en lite kula där det står "längtan". Det är ngt i halsbandet som låter så bebis kan höra det,så sen ska vi hänga det över vagnen så kommer bebis att känna igen det ljudet=)

 


Magen växer och växer,men tycker det är mysigt. Vet juh att lilla bebis har det så bra där inne..

Av langtanefterbebis - 29 mars 2011 00:01

Har suttit och kollat på "en unge i minuten". Idag var det en liten bebis som inte började skrika så barnmorskorna fick springa ut med honom.Usch,jag fick sån ångest. Jag är så himla rädd att ngt ska hända med våran lilla bebis vid förlossningen. Tänk om h'n skulle dö...jag vet att det är en hemsk tanke,men det är så jag känner just nu. Är så fruktansvärt rädd att det ska hända ngt. Va gör man då? Då kommer jag att dö också. Kanske inte är bra för mej att kolla på sånna program. Blir ofta väldigt rädd efteråt och funderar massa. Nä,nu måste jag tänka positivt...inget ska få hända våran älskade bebis.


Idag hos bm så var allt jättebra. Vi fick höra på bebis hjärtljud=) supermysigt. Nu är det bara 3 månader kvar tills våran älskade bebbe kommer till världen. Går inte beskriva i ord hur mkt mamma och pappa längtar efter dej.

Av langtanefterbebis - 27 mars 2011 19:41

Snart har även denna helgen gått...har haft en mysig helg med älsklingen. I fredags så var jag i Ullared med mamma. Hittade massa bebissaker.Inga kläder,men sängkläder,täcke och kudde bla. Skönt att man har det mesta nu. Sen på lördagen så var jag och Alex och köpte utemöbler och på kvällen så var vi ute och åt.

Just nu sitter jag i soffan och bara slöar,är uttråkad och känner mej lite ensam...=(


Blev ett tråkigt inlägg det här.

Av langtanefterbebis - 23 mars 2011 21:11

God kväll. Va trött jag är nu. Har haft en jätte mysig dag. Först åkte jag in till stan på morgonen och skrev min första tenta. Gick bra och jag fick G plus,så jag är såå glad och stolt. Sen efter det så kom Tesan,Alva och Melvin hit och har varit här hela dagen. Va jätte mysigt att ha dom här på besök. I morgon jobbar jag,sen på fredag så ska jag och mamma åka till ullared. Ska handla massa till bebis=) Så det ska bli supermysigt,äve att jag inte är ngt större fan av Ullared annars.


Idag har bebis varit väldigt lugn,så jag blev nästan lite orolig,men sen började h¨n sparka massa=) Tur det,för man oroar sej för allt. Ska strax lägga mej nu,ska upp kl 05.30 i morgon. Men nu är det faktiskt inte så många månader kvar att jobba=) Underbart.


Av langtanefterbebis - 20 mars 2011 17:06

Vilken härlig dag det har varit. Hade det inte varit för all snö som kom häromdagen så hade det känts som vår idag. Solen har varit framme och det har varit jätte skönt ute. Jag och Alex har fixat och donat här hemma i huset. Hängt upp lite tavlor i det nya tv-rummet bla. Blev jätte bra. Så nu börjar vi att få ordning här hemma. Längtar tills vi får ta fram alla bebissakerna med=) Men det känns för tidigt ännu=) Kanske 2-3 veckor innan känns väl okej att ta fram sängen o allt annat som ska fram.


Kollade igenom mina bilder på min laptop och hittade denna underbara bild från i somras.Tror det var när jag,Alex,Maximus och Camilla var och fiskade i Nätran. Åh,vill ha sommar nu.

 


Av langtanefterbebis - 19 mars 2011 09:49

Lördagsmorgon..och jag har varit vaken sen kl 06. Gick upp och satte på kaffe och tog en promenad med Maximus. Sen har jag bara legat i soffan och kollat på massa repriser på datorn. Idag ska jag och Alex åka in till stan för att köpa utemöbler(trots attd et blev vinter igen) Hittade jätte fina häromdagen när jag och mamma var i stan. Fina stolar i rotting och en fint bord till. Tror det kommer att bli perfekt att ha på våran altan/uteplats.


Mamma var här natten mellan torsdagen och fredagen,var jätte kul att ha henne här på besök=) Hon fick känna lilla bebis sparka också..Nu är det "bara" 15 veckor kvar. Tiden går fort,men jag vill att det ska gå ännu fortare=)


v.25

  

Av langtanefterbebis - 16 mars 2011 20:40

Hej på er!

Idag har jag varit riktigt pigg och gjort massa. Började dagen med en långpromme med Maxen,sen efter det så väcktre jag Alex och vi satte oss på trappan och drack kaffe=) Våren är verkligen här nu. Underbart. Sen har vi möblerat om här hemma i helgen,så idag har jag vatt och köpt gardiner till tv-rummet och sovrummet. Kul att förnya lite. Egentligen skulle Tesan kommit idag,men både Robin och Alex har varit magsjuka så vi fick skjuta på det lite.


Bebis sparkar så himla mkt nu och Alex känner också jätte tydliga sparkar. Åh,älskar att känna min lilla bebis.


tv-rummet

  


Sitter och pratar med Madde på facebook och hon kanske kommer hit om 2 helger. Åh,skulle bli såå himla glad isåfall=) Saknar min lilla kusin massa.


Madde och jag i somras!!

  

Av langtanefterbebis - 12 mars 2011 13:04

Idag ska vi iväg på fest hos Molly och Fidde. Ska bli trevligt. Jag har tillochmed köpt mej en öl och en flaska mousserande vin=) det ni. Jag har precis tagit mej ett bad,Alex ligger och sover. Vi började dagen med en långpromenad med Maximus. Så himla skönt. Jag ska också strax lägga mej en stund och vila.


Igår så fick jag en pytteliten blödning...blev lite orolig såklart och ringde barnmorskan,men hon sa att sålänge jag inte har ont eller att det kommer mera blod så behöver jag inte vara orolig,så man får lyssna på hennes ord.


Nu växer magen rejält=) Tyvärr så har jag fått några bristningar,men det får man nog räkna med. Tycker det är mysigt att magen växer iallafall. En sak som inte är så mysigt är vissa kommentarer som man kan få lite här och var. Men OJ,vilken stor mage du har,är det tvillingar? Eller...jo,det syns juh att du är gravid.

Men snälla...säger man så till ngn eller? Jag kan juh inte göra så mkt åt det själv hur min mage växer. Jag är juh i v 24,så det är väl klart att det ska synas,hade väl varit konstigt annars eller. Jaja..nu har jag gnällt färdigt. =)


Maxen vaktar lilla bebis..

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards