Alla inlägg under oktober 2010

Av langtanefterbebis - 31 oktober 2010 13:33

Hej hej!


Ikväll är det dags för första middagen hemma hos Malin. Vi är fyra tjejer som kör halv sex hos mej. Ska bli jätte mysigt faktiskt och hoppas att maten blir jättegod.

Igår så var vi på kräftskiva hos Alex föräldrar och jag berättade för mina föräldrar att dom ska bli mormor och morfar. Oj,va glada dom blev. Va så kul att se=)

På kvällen igår så kände jag mej jätteyr i huvudet och kunde knappt blunda när jag skulle sova. Blev såklart väldigt orolig och började googla på det mitt i natten. Det var tydligen ganska vanligt i början av graviditetet. Tur det,en sak mindre att oroa sej över.


Nu ska jag börja sminka mej och fixa till lite.

Av langtanefterbebis - 30 oktober 2010 12:11

Jag kan knappt fatta att det är sant,men jag är gravid. Jag har en växande bebis i min mage. Om ca 9 månader så får jag hålla en bebis som jag och Alex har skapat. Jag älskar h*n redan. Direkt när jag såg plusset på stickan så älskade jag h*n. Det känns helt fantastiskt. Är lyckligast i hela världen.



Äntligen så blev det min tur att få bli mamma.

 

Av langtanefterbebis - 29 oktober 2010 18:47

Hej där.

Igår så gjorde jag ett gravtest,kunde verkligen inte hålla mej. Det blev ett plus,höll på att svimma. Jag och Alex bara tittade på varandra. Sen blev jag så nojjig att jag var tvungen att ringa RMC i Linköping och dom sa att det såg lovande ut,men att det kan vara falskt. Så i morgon är det dags för ett nytt test. Har köpt hem ett digitalt denna gången. Om jag ska vara ärlig så tror jag faktiskt att jag är gravid. Känner det på mej. Hoppas hoppas!!


Står i köket och lagar mat och väntar på att älskling ska komma hem från jobbet.

Sen blir det idol.


Detta ska vi äta ikväll. God köttbit och hasselbackspotatis!

 

Av langtanefterbebis - 27 oktober 2010 10:58

Onsdag och bara två dagar kvar tills jag ska göra mitt gravtest=) Ska juh egentligen göra det på måndag,men ska fuska lite. Jag börjar bli nervös nu alltså. Fortfarande ingen mens,trots värk sen i söndags till och från. Om det är ngt bra eller dåligt tecken vet jag inte. Men klart att man hoppas massa nu. Innan jag tar bussen till jobbet idag så ska jag ner och köpa två gravtest. Är det ngn som följer min blogg som själva gjort en ivf behandling? Bloggar ni? Kunde vara kul att få läsa isåfall.


Nu ska jag strax duscha. Usch..orkar egentligen inte. Tar sån tid=( Men men.


Ha en bra dag.


 

Av langtanefterbebis - 24 oktober 2010 10:24

God morgon. Får vara hemma även idag,känns som att det var ödet,bara för att jag ska kunna hämta hem lilla hund=) Idag är han mkt piggare. Saknar honom massa.

Ruvardag 6 idag och jag känner ingenting. Igår hade jag som mensvärk,vad det nu ska betyda. Kan man inte få ngt tecken snart? Ska juh göra gravtestet måndag den 1 nov,men kommer att göra det redan på fredagen. Jag och Alex har bestämt att vi ska göra det på kvällen efter jobbet=) Spännande. Hoppas ni håller tummarna.


Såhär hoppas jag att det kommer att se ut=)

 


Ska hoppa in i duschen nu,sen titta på reprisen av idol.


Kram på er

Av langtanefterbebis - 23 oktober 2010 17:07

Hellu.

Lördag idag. Min favoritdag. Skulle egentligen ha jobbat idag,men fick vara ledig med betalning. Väääldigt skönt. Maxen ligger kvar på djursjukhuset,han är lite piggare,men kissar fortfarande blod+att han har väldigt höga levervärden. Min lilla plutt. Han måste snart bli pigg,saknar honom massa.


Idag har jag mått väldigt illa=( Trodde nästan att jag skulle spy ett tag,måste vara progrestoronet. Usch. Precis när vi hade satt tillbaka det lilla embryot så har jag hela tiden varit stensäker på att vi kommer att lyckas,har inte funnits en enda negativ tanke i mitt huvud,men nu så vet jag faktiskt inte längre. En vecka kvar tills vi ska göra gravtestet.


Snart kommer älsklingen hem,längtar efter honom. Han är verkligen mitt allt.

Hoppas att ni får en bra lördagskväll.

Av langtanefterbebis - 22 oktober 2010 10:04

Hej bloggen.

Har verkligen inte orkat skriva,har varit så grymt trött. Och nu idag så känner jag absolut inte för att skriva. Min lilla hund försvann igår och kom inte tillbaka förrens efter 4 timmar och idag så bara rinner det blod från hans urinrör. Har precis lämnat han på djursjukhuset. Usch,jag är så fruktansvärt orolig. Vet inte vad jag skulle göra om ngt hände med honom. Han är den finaste lilla hunden i världen.


Min lilla älskling

 

Av langtanefterbebis - 17 oktober 2010 21:38

Hej!

Sitter här i soffan med min kusin. Hon har varit här sen i fredags och stannar tills i morgon,så himla mysigt. Har fått hem lite mer grejer från mormor,så nu ser det ut som att det är två pensionärer som bor här. 


Syns inte så bra,men det är två små kristallkronor som sitter på väggen.

  



Hallen med våra nygamla ljusstakar

  


I morgon så bär det av till Linköping igen. Ska bli jätte spännande och jag vill bara att det ska lyckas. Är faktiskt inte alls nervös nu,så det känns skönt. Skriver mera i morgon när vi kommit hem.


Ha en bra kväll.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards