Alla inlägg under december 2011

Av langtanefterbebis - 27 december 2011 18:39

Idag har jag varit inne hos min svägerska Ann-Sofie och pysslat med fotoboken som vi ska ge till mamma. Den blir riktigt fin. Har lite funderingar på att göra en sådan med bara en massa bröllopsbilder. Så fint minne.


Juni trivs så bra på sin nya matta,hon kan ligga där hur länge som helst och leka med sina gosedjur.

Ikväll har hon på sej sin nya pyjamas i strl 74, våran lilla tjej bara växer och växer.

 


Provar sin gåstol

 


Och såklart en bild på lilla Maxen,som myser innanför mattes tröja.

 


Ikväll ska jag och min älskling testa ett nytt spel som vi fick i julklapp,kanske äta lite tapas och ta en öl=) Får passa på att mysa nu när Alex är ledig. Men först blir det att natta lilla prinsessan.


Av langtanefterbebis - 26 december 2011 11:02

Idag är det annandag jul och vi ska iväg till Alex brors familj och fira lite jul. Ska bli mysigt. Vi var ute på en långpromenad på fm hela familjen. Känns inte direkt som att vi är i slutet av december,utan snarare som en höstdag. Häromdagen så var vi på Ikea och köpte en matta och en lampa som vi ska ha i Junis rum. Just nu så är det vårat datarum,men så småningom så ska vfi inreda det till hennes rum.


Bus på golvet med pappa

 


Nu vänder hon sej från rygg till mage hela tiden,det är så kul att se hennes framsteg. Känns som att det hände så mkt när vi var nere i Thailand. Jag har även börjat ge henne gröt och välling två gånger om dagen. Känns jättebra och trots att hon är jätteförkyld så sov hon hela natten inatt. Första gången...=)


På julafton. Myser med morbror och sin kusin.

 

Av langtanefterbebis - 25 december 2011 08:30

God Jul. Igår var det Julafton,Junis första dessutom=) Mina föräldrar,Alex föräldrar+Patrik,Ann-Sofie och Tindra var här. Vi hade det jättemysigt. Juni har blivit väldigt förkyld från resan,så hon mår inte så bra. Lilla kickan,tycker så synd om henne.


Här kommer iallafall några bilder från Thailand.

 


 


 


 


Nu ska jag nog lägga mej en liten stund till brevid min dotter. Älskar att sova med henne. Sen ska vi åka till farmor och hälsa på=) Hoppas ni får en god fortsättning.

Av langtanefterbebis - 22 december 2011 10:47

Hej igen. Det var längesen som jag skrev ngt nu. Men ska göra ett försök att börja uppdatera lite oftare nu igen. I förgår så kom vi hem från Thailand,där vi har varit i 2 veckor. Vi har haft en helt underbar resa. Den bästa resan i mitt liv. Jag har fått min prins och har nu därför bytt efternamn till Hausmanis.


Att resa med Juni har gått så bra. Hon är så duktig våran lilla tjej. Hon har sovit väldigt mkt..tror det berodde på värmen. Men jag tror att hon har trivts väldigt bra i värmen. Flygresan tog ca 13 timmar,så det var juh lite småjobbigt, men gick ändå bra tycker jag. Juni sov nästan hela resan, både dit och hem. Vi lade henne på borden framför oss,så hon hade det nog ganska skönt. Hon har blivit så stor nu,våran lilla tjej. Blir snart 1/2 år. Tiden går så fort alltså. Hon försöker hela tiden att ta sej framåt,genom att sprattla med benen(går dock inte så bra) haha,men det ser så roligt ut.


När vi kom hem så hade våra vänner varit här och busat lite. Haha. Sånt man får ta när man gift sej. Massa glitter,lappar med vårat bröllopsdatum på precis ÖVERALLT!!! Knäckebröd i sängen...godis,ja allt. Dom är galna. =)


Nu ska vi strax ner till BVC,testar att lägga upp bilder från resan senare.


Kram


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards